Informacje o projekcie „Empowering VET Teachers – Innovative & Enhanced CPD for Newly Qualified VET Teachers Working with Migrant Students” (E-VET)

Informacje o projekcie „Empowering VET Teachers – Innovative & Enhanced CPD for Newly Qualified VET Teachers Working with Migrant Students” (E-VET)

Miło nam poinformować, że Uniwersytet Łódzki uczestniczy w nowym partnerstwie strategicznym stworzonym w ramach projektu Erasmus+ pod nazwą „Empowering VET Teachers – Innovative & Enhanced CPD for Newly Qualified VET Teachers Working with Migrant Students” (E-VET). Projekt jest finansowany w ramach Key Action 2 programu Erasmus+, który koncentruje się na współpracy na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk.

Coraz większa mobilność sprawia, że klasy stają się coraz bardziej zróżnicowane kulturowo. Stawia to nowe wyzwania przed nauczycielami i trenerami na różnym poziomie nauczania – dotyczy to również szkolnictwa zawodowego, kursów i szkoleń realizowanych zarówno przez szkoły i uczelnie, jak i instytucje szkoleniowe. Dlatego jako główny cel stawiamy sobie rozwój kompetencji nauczycieli w pracy z taką różnorodną kulturowo grupą. A nie osiągnie się tego bez dobrej diagnozy własnych umiejętności i bez wsparcia w postaci gotowych rozwiązań (casów, ćwiczeń), przygotowanych tak, aby były łatwe do wdrożenia w klasie czy grupie szkoleniowej.

Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, projekt koncentruje się na zwiększeniu efektywności nauczycieli szkolnictwa zawodowego poprzez rozwój ich umiejętności „miękkich”. Głównymi celami projektu są:
– zapewnienie nowowykwalifikowanym nauczycielom kształcenia i szkolenia zawodowego internetowego narzędzia diagnostycznego oceniającego ich umiejętności w obszarach odgrywających szczególne znaczenie w pracy z uczniami-imigrantami,
– podniesienie umiejętności tych nauczycieli za pomocą metod i narzędzi stymulujących umiejętności „miękkie” i promujących umiejętność komunikacji oraz kompetencje międzykulturowe,
– dostarczenie uczestnikom poradników w wersji cyfrowej dotyczących działań, które zwiększają włączenie społeczne w środowisku klasowym w celu wspierania integracji uczniów-imigrantów.

We współpracę zaangażowanych jest 6 partnerów z 5 państw UE – Uniwersytet Łódzki (Lider projektu, Polska), Stowarzyszenie EURO LIDER (Polska), Know and Can Association (Bułgaria), Cosmic Innovations (Cypr),Valencia Innohub (Hiszpania) oraz InEuropa srl (Włochy).

Realizacja projektu: od października 2018 r. do września 2020 r.
Koordynator projektu UŁ: prof. nadzw. dr hab. Justyna Wiktorowicz

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na nasz Facebook: Empowering VET Teachers. Zachęcamy też do kontaktu mailowego: justyna.wiktorowicz@uni.lodz.pl.

Facebook Comments

Dodaj komentarz